I väntan på pappa

Ja det var så min mamma sa när jag gick hem till dom efter jobbet nyss.
Hon tog fram ett kort på sin pappa som är taget för ca 25 år sedan. Hon frågade om jag kunde ringa till honom så att han kom hem och fick mat..
Mammas pappa dog innan jag föddes.
Älskade mamma.

Mamma
hade iafl haft det bra på dagcentret idag. Hon berättar om alla tanter och gubbar (som hon uttrycker det) hon säger att dom gör konstiga saker och att dom pratar mycket med henne och är snälla.
Det värmer i mig.
Jag vill se att mamma fortfarande kan skratta. Att glädjen mamma alltid har sprudlat med fortfarande går att plocka fram.
Jag antar och fasar över att den en dag förmodligen kommer att försvinna helt.

Nu har jag kommit hem från jobbet iafl och jag lovade henne att jag skulle ringa när jag kom hem så hon slipper gå och vara orolig så det har jag gjort.
Hon avslutade med att säga;
-Ser du eller hör du något från pappa så kan du säga att han hör av sig.

Jag lovar dig som jag sa på telefonen älskade mamma;
jag säger åt honom om jag ser eller hör något ifrån han!

Jag önskar att mannen på kortet, även kallad min morfar finns så jag kunde be honom ringa till dig älskade mor.


All kärlek
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0