Mamma-dag

I morgon är det dax igen för en dag.
När jag såg att jag hade jag en dag ledig så ringde jag pappa och kollade av med han.
Jag pratade med mamma och hon blev så jätte glad! Jag sa att vi skulle åka till Haninge centrum och det ville hon gärna!
Hon frågade mig, eller snarare försäkrade mig genom att säga
-det blir bara vi två va?!
-ja, mamma, bara du och jag. Svarade jag

Idag ändrades planerna då pappa ringde och sa att dom behövde åka till Ikea istället för att inhandla grejer till nya lägenheten. Pappa gav luren till mamma så att jag skulle kolla av med henne och hon var positiv till det.
Hon sa att vi kan shoppa nästa vecka istället om jag är ledig en dag och jag svarde henne att det gör jag gärna.
Vi ska äta en Ikea lunch och fika senare tänkte jag så pappa kan åka iväg på egna ärenden och vara för sig själv så mamma och jag kan rulla rullstol och skratta högt så det ekar i hela varuhuset!
Älskade mamma...

Jag älskar att få vara med mina föräldrar. Vi pratar minnen och fikar gott.
På min semester som börjar snart har jag tvingat pappa att lova mig att vi ska åka till Kolmården med mamma.
Bara vi tre ska umgås och se mamma skratta och vara lycklig ännu en gång på riktigt. Jag längtar så...
I morgon väntar denna dag som kommer att innehålla så mycket glädje, men för mig innebär det även en stor sorg och ofta mår jag dåligt när jag kommer hem igen.
Men jag lever på att mamma glädjs och då är mina tårar värda att rinna.

Nu ska jag sova för i morgon krävs det energi och ett fulladdat batteri.

/C

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Åh, jag vet inte vad jag ska skriva egentligen men jag känner att jag måste skriva nåt, för det jag precis läst (har kikat igenom din blogg lite) berörde mig nåt enormt. Jag får gåshud, kalla kårar längs ryggraden och ögonen tåras. Vilka kämpar ni är allihop, inte minst du och dina föräldrar, både mor o far.



Som sagt, vet inte vad man säger i sådana här situationer men du verkar vara så stark.. Åh.

2010-07-07 @ 16:02:00
URL: http://irrelevant.blogg.se/
Postat av: Andreas

Titta du kom med! http://granis.blogg.se/?tmp=07223402

2010-07-07 @ 22:35:58
URL: http://granis.blogg.se/
Postat av: Connie Hansen

Hej!

JAg följer andreas blogg och då hade lagt ut din blogg.Vilken blogg,jag nästan gråter när jag läser detta.Men jag kommer att följa dig,hoppas det är okej.Vet ej vad jag ska säga,jobbar själv inom vården.Du verkar var så stark. HA det bra/ Många kramar till er

2010-07-08 @ 19:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0