Mycket nu (risk för långt inlägg)

Nu har jag precis varit inne på Mattias facebook för att kolla bilderna. Beviset på att han hade änglavakt när han krockade med en stor älg. Älgen dog omedelbart, Mattes bil var intryckt överallt utom där han satt.
Är man en god människa måste allt ha en mening, Mattias har en god aura som han sprider och någon "där uppe" ville han skulle stanna.
Han åkte hem med lite skrubbsår på handen.
GUD, ALLAH eller någon ANNAN, JAG TACKAR DIG!

Annars då? Jo min kära mamma har lärt sig att ringa till mig igen så nu rings det morgon och kväll ibland.
Här om dagen ringde hon tre ggr på en halvtimme för att höra om jag sett hennes pappa...
Det som gjorde mig så glad och rörd var i söndags.
Pappa skulle iväg på uppdrag i Dalarna och mamma var tvungen att ha en "barnvakt" så vi bestämde att hon skulle åka till min syster i lördags. Sagt och gjort.
Men mamma blev oroligare för varje timme och i söndags ringde syster och var lite förtvivlad och bad mig prata med mamma men det lönade sig inte.
Hon ville hem och trodde att pappa aldrig mer skulle återvända.
Efter någon timme bestämdes det att vi skulle sätta mamma i en taxi hem och att jag skulle åka dit för att möta henne och att tillbringa timmarna på kvällen tills pappa var hemma igen.
Vi satt och pratade, min mamma och jag.
Hon var gladare men fortfarande rädd över att pappa inte skulle komma hem. För att lugna henne slog jag numret till pappa och hon sken upp som solen själv. Hon frågade om han ville ha något när han kom hem och han sa att en smörgås och lite kaffe inte skulle sitta fel.
Hon blev så glad och självklart skulle hon fixa det. Jag tror det var länge sedan mamma kokade kaffe och ännu längre sedan hon gjorde mackor till honom.
Mamma gjorde alltid mackor till pappa förr när han kom hem från något och han brukar skoja och säga att det var därför han gifte sig med henne för över 40 år sedan...
Hon kämpade och jag tyckte det gick kanon! Visst, det var svårt med kaffet ibland och hitta rätt i skåpet men all cred till dig mamma för jag blev så stolt!

Till detta hör att jag denna kväll började att filma henne för att med tiden kunna minnas hur mamma var och för att i framtiden kunna visa mina barn vem deras mormor var..
Mamma sa att jag fick filma och det finaste under kvällen var att se mammas glädje när pappa väl kom hem, hon strålade och kramade honom länge, skrattade och blev som en nykär tonåring.
Älskade mamma, det var så fint och det värmde enda in i märgen.
I morgon har jag bestämt att jag ska gå hem till föräldrarna och laga våfflor tillsammans med mamma efter jobbet, ska bli så mysigt!
Tror hon kommer att uppskatta det.
Efter våfflor med mamma blir det vin med en god vän, en välförtjänt flaska ska sitta fint!


Sov gott alla underbara och glöm aldrig kärleken.
Att ta något eller någon för givet är att gräva ner kärleken i graven och där ska den inte vara förrän du själv ligger där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0