Det är mörkt

I mitt hjärta. I mitt sinne. I mitt välmående (som inte existerar längre).
Hålet i magen är vidöppet.
Vätskan in min kropp existerar endast som tårar på mina kinder.

Jag ställer mig allt ofta frågan vad som är meningen.
Jag vet att den finns.
Men jag har famlat efter den i 22 år. Jag brukar jag se ljuset. Men nu famlar jag i ett enda mörker.
Sjuk från jobbet idag.
Vill inte gå dit och sprestera något jag inte kan.
Har ingen energi.

Vet inte fram eller bak. Och inte ut eller in. Och inte upp och ner.
Jag känner mig som en levande död.

Jag vill bara bort.
Bort från vardagen.
Bort från mina tankar.
Lägga livet på hyllan för ett tag.

Ta mig här ifrån, jag behöver bort!!
Innan hålet äter upp mig helt.
Innan mitt hjärta är HELT trasigt.
Innan min hjärna tänker sig över stupet...

Jag ber, någon.
TA MIG HÄR IFRÅN!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Tobias Nygårds

Hej ville bara säga att du har en väldigt fin blogg. Jag sitter själv i samma sitts. Har en pappa som är 64 och har haft alzheimers sen 50år. Jag bloggar oxå om detta och det är lixom mitt andrum, att få känslorna att komma ut. Jag vet hur jobbigt allt är.. kram ..

2010-09-19 @ 12:35:10
URL: http://alzheimersanhorig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0