Vad händer?!

Jag borde känna annorlunda. Borde vara glad. Men jag gråter. På en buss som skulle ta mig på en semester. Till någon som delar mitt kaos. Som förstår. På riktigt. Jag njöt. Skrattade mig blå. Upplevde. Jag älskade livet. Jag vaknade med en dålig magkänsla. Avbröt det som skulle bryta av min vardag. Det som skulle ge mig ny kraft. Bokade första lediga buss hem. Grät i väntan på bussen. Som ett plus i kanten var 2 timmar sen. Jag gråter nu. Vet inget. Vet inte varför. Eller kanske vet jag varför. Kanske är det så att min mamma har alzheimers. Och inte kan hantera det. Så jag gråter

Kommentarer
Postat av: Christoffer Nilsson

Hej,

Jag heter Christoffer Nilsson och arbetar med ett reportage om yngre demenssjuka i Stockholms län. Reportaget handlar om hur statliga stimulansbidrag till vård och äldreomsorg riktar sig mot personer som är 65+ vilket gör att yngre demenssjuka faller mellan stolarna ur ett ekonomiskt perspektiv.



Om du skulle vilja göra din röst hörd i frågan, berätta om hur du har upplevt er situation får du gärna kontakta mig på [email protected] så berättar jag mer där!



Vänligen,

Christoffer

2011-04-08 @ 10:49:43
Postat av: Christoffer Nilsson

Hej,



Jag heter Christoffer Nilsson och jobbar med ett reportage om yngre demenssjuka i Stockholms län. Reportaget handlar om ett statligt stimulansbidrag till kommunernas vård- och äldreomsorg som riktar sig till personer över 65 år. Detta gör att yngre personer med demenssjukdomar kan falla mellan stolarna när satsningar görs. Många kommuner har inte råd eller underlag, säger dem.



Till mitt reportage behöver jag en röst för att visa hur situationen för anhöriga kan se ut. Jag undrar om du kan tänka dig att prata med mig. Du får vara anonym, om du vill. Kontakta mig på [email protected] så berättar jag mer.



Vänliga hälsningar



Christoffer Nilsson

2011-04-08 @ 13:22:18
Postat av: Anonym

Ursäkta för dubbelpost. Det såg inte ut som att min första kommentar registrerades.



Ha en bra dag!



Önskar

Christoffer

2011-04-08 @ 13:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0