Mammas födelsedag

Jag trodde aldrig det skulle bli en till födelsedag. Inte i år. Inte förra året.
Men vi har fått en längre tid med dig älskade mamma än vad vi räknat med. Det värmer! Det gläder! Men smärtan finns ständigt där.

Du fick kramar pussar och en blomma av pappa idag. Vi sjöng för dig, jag och pappa. Han kysste dig ömt på kinden när sången tonat ut.
Du reagerade inte så mycket där du satt. Men jag höll din hand och hoppas att du kände min närvaro, även pappas.

Du fattas oss mamma!
Men samtidigt är jag glad över att du inte är vid medvetande idag. Det som just nu händer i vår familj är jag glad över att du är skonad från...
Jag trodde vi hade nog av sorg..

Jag vet inte vad jag ska skriva.
Säga. Göra.
Jag skiljs från en ledsen pappa.
Går upp på perrongen och ser innan tåget kommer pappa komma ut från Konsum.
Han går med tunga steg hem.
Hem till tomheten. Ensamheten.
Han vinkar innan han försvinner bort bakom träden.
Tårarna börjar trilla längst mina kinder.
Tåget kommer.
Jag går med tunga steg hem.
Hem till tomheten. Ensamheten.
Eller ja, ensam och ensam.
Jag har min Alice.
Som biter mig i fötterna i brist på uppmärksamhet nu.

❤❤


Kommentarer
Postat av: Jenny Eriksson

Hej,

Jag är 20 år gammal och min pappa gick bort i Alzheimer när han var 52, år 2009. Jag hittade till din blogg via anhorighjalpen.se och började läsa. Tårarna rinner. Ingen ska behöva förlora sin förälder i demenssjukdom!

Jag håller på med ett ideellt bloggprojekt för att sprida kunskap om demens, detta gör jag tillsammans med två andra och vår adress är www.bortmedskammen.blogg.se
Om det är okej med dig skulle vi gärna vilja länka din blogg, eller om du på annat sätt vill medverka, men bara om du känner att det är okej.

Vi finns också på facebook, sök på Bort med skammen, tänkte också tipsa om att det finns facebookgrupper för unga anhöriga, man söker på ung anhörig i demensens skugga.

Du får gärna också maila mig om du känner för det,

Många kramar från,
Jenny Eriksson
[email protected]
eller [email protected]

2012-09-29 @ 16:10:06
URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se
Postat av: Anonym

Finns här i Dalarna om du behöver tala med nån. Alla timmar på dygnet alla dagar om året. Glöm inte det .. kram M

Svar: M, jag kan inte förstå att jag för 2 dagar sedan fick ditt dödsbesked!!
Carina

2015-01-23 @ 10:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0