Saknad

Jag har fallit. Slagit mitt huvud i sorg.
Det är natt nu och jag borde sova men tankarna kom. Saknaden.
Jag skriker i kudden. Låter tårarna spruta. 
Mamma kom tillbaka! 
 
Din kropp lever. Ditt starka hjärta slår. 
Tiden med din sjukdom har stått stilla länge nu. Ibland vet jag inte om det är bra eller dåligt. 
Jag är så glad att jag fortfarande kan krama dig, se dig och klappa din lena kind. Men är allt det andra värdigt?! 
Jag tänker ofta på om det är mer humant för dig att vandra vidare. Att ditt friska starka hjärta ska få höra ihop med en frisk hjärna och kropp.
Och jag tycker dom ska få höra ihop. 
Att du ska lämna.
Men
Min egoistiska del vill ha dig kvar som du är, att jag hellre vill ha dig nära fysiskt än inte alls.
Kanske hör du mig när jag är hos dig. Kanske ser du mig. Kanske vill du inte släppa taget än. Kanske vill du vara kvar med oss. Vänta på pappa....
Ingen vet.
Oavsett när du väljer att gå måste du lova att vänta tills jag håller din hand! 
 
Jag saknar dig så att jag ibland faller sönder. 
Jag önskar så att du hade fått träffa Gustav och sett mitt liv nu.
Jag är lycklig mamma, lyckligare än någonsin men jag hade varit lyckligare om du fanns och delade det med mig! 
 
Även fast jag snubblat i natt vet jag att jag ler i morgon.
Ibland måste man få ur sig sin sorg för att sedan limma bitarna på plats tills nästa våg kommer.
Jag hoppas du ser mig mamma, hör mig när jag viskar i ditt öra att jag älskar dig och känner mina läppar mot din kind när jag säger hejdå.
 
För alltid. I all tid.
/C

Kommentarer
Postat av: jörgen jensen

Hej Carina.
Jag blev tårögd av dina fina tankar,mycket vackert att dela med sig av sina tankar.
Kram till dig från Jörgen ( farbrorn du vet.)

2014-10-17 @ 19:27:58
Postat av: Faster Grethe Pauline

Så fint du skriver Carina!

Livet är en tuff väg att vandra. En väg helt utan genvägar.

Känn mina kramar ♡ ♡ ♡

2014-11-16 @ 19:23:09
Postat av: Jennika och Karin

Hej!
Vi heter Jennika och Karin. Vi studerar till sjuksköterskor på Mälardalens Högskola i Eskilstuna. Vi ska skriva vår c-uppsats nu under termin fem som ska handla om upplevelsen av att vara närstående vid demens sjukdom.
Efter att vi läst din blogg så finner vi den väldigt intressant och den berör oss. Vi undrar därför om vi kan få använda din blogg som material till vårt resultat i uppsatsen? Vi behöver alltså ditt informerade samtycke. Texterna från din blogg kommer att vara anonyma och vi kommer aldrig att skriva ut namn, platser eller liknande som skulle kunna knytas an till dig. Vi kommer endast använda din blogg till vår uppsats och inte till något annat.
Du har även rätt att avböja ditt samtycke under arbetes gång.
Med vänlig hälsning Jennika och Karin
[email protected]
[email protected]
Handledare: Agneta Mählqvist, Maja Stenberg

2014-11-18 @ 15:59:58
Postat av: x

Hej! Jag råkade snubbla in på din blogg då jag googlade lite på alzheimer och personers egna upplevelser.

Nu vet jag inte hur läget är för dig och din mamma idag, då senaste inlägget verkar vara publicerat 2014.. Önskar innerligt att din mamma fortfarande lever men förstår också hur jobbigt det måste vara om hon är i livet, då hon verkar ha varit väldigt insjuknad i sjukdomen 2014.

Min mamma är 60 år och jag själv är snart 22. Jag vet inte riktigt vad jag ville få ut av att kommentera men det kändes bara rätt att göra det. Mycket av det du säger i dina inlägg känner jag helt och hållet igen, det är som mina egna tankar och ord jag läser.

Vill nog bara ge en liten kämpe-kram till dig. Förstår hur jävla jobbigt det är och att man har så mycket mer att säga som man inte längre har möjlighet att uttrycka. Ja, hade kunnat skriva en novell med ord till dig men som sagt, känner mig igen mig skrämmande mycket i dina ord.

Hoppas du mår bra, och alla i din omgivning.
Kramar!

2017-03-02 @ 22:34:38
URL: http://idag.blo.gg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0